در حال بارگذاری فایل ...
اپ شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه صداقتدسترسی آسان‌تر

گرفتگی چاه به چه علت است؟

گرفتگی لوله فاضلاب جزء مسائلی است که ممکن است در هر زمان و هر ساختمانی اتفاق بیفتد. پر شدن چاه، بسته به عوامل مختلف ،در زمانهای مختلفی اتفاق می افتد. مثلا در چاه هایی که در قسمت های کوهستانی شهر باشند دارای کشش آب کمتری هستند و همین امر باعث پر شدن پیاپی چاه در چند سال می شود، در این مقاله در مورد گرفتگی چاه مطالبی را ارائه می‌دهیم.

 

دلایل گرفتگی چاه چیست؟

بیشتر مواقع راه آب ظرفشویی یا دستشویی به مرور گرفته می شود و آب به خوبی حرکت نمی کند ,این اشکال معمولا در منازل قدیمی ساز بیشتر به چشم می خورد هر از گاهی باید با سیفون تلمبه زدن یا ازمواد باز کننده لوله مثل چانته یا اسید استفاده کنید تا راه آب باز شود .

لوله های فاضلاب می گیرند و لازم است کسی گرفتگی آنها را باز کند و این مراحل تبدیل به یک عادت شده که وقتی لوله فاضلاب می گیرد باید با لوله بازکن یا شرکت لوله بازکنی تماس گرفته شود. اصلا از خود پرسیده اید که چرا لوله فاضلاب می گیرد؟ چه اتفاقی داخل لوله رخ می دهد که مسیر آب مسدود می شود؟ چه چیزی باعث گرفتگی لوله ها می شود؟ و چندین سوال دیگر که برای دریافت پاسخ آن لازم است این مطلب را تا انتها بخوانید تا برایتان روشن شود که چرا لوله فاضلاب می گیرد و چرا به لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله نیاز داریم.

دلیل گرفتگی لوله ها جمع شدن مو در داخل لوله و داخل سیفون و جرم گرفتن لوله هاست که مانع عبور آب می شود. معمولا چربی و موها باعت گرفنگی لوله می شود متاسفانه این مواد به لوله های فاضل آب و سیفون ها معمولا در ساختمان های قدیمی که اغلب از جنس چدن هستن , و نه پلاستیک , آسیب می رسانند و باعث پوسیدگی و سوراخ شدن لوله ها می شود به یاد داشته باشید برای باز کردن لوله ها حتما به یک لوله بازکنی مراجعه کنید

گرفتگی لوله های فاضلاب یک اتفاق عادی در دنیای آب و فاضلاب به شمار می آید و روزانه تعداد زیادی از لوله های فاضلاب در همین تهران می گیرد و شرکتهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی آنها اعزام می شوند. یعنی گرفتگی لوله ها تا این حد عادی شده که تعداد زیادی شرکت دارای سرویس کاران مختلف برای رفع آنها جمع شده اند و روزانه طبق عادت گرفتگی آنها را رفع می کنند. اما ما قصد داریم این عادت را تغییر دهیم و به شما بگوییم که چرا لوله ها می گیرند و اصلا چرا باید با لوله بازکن تماس بگیریم.

 

انواع مختلف لوله های فاضلاب

در ابتدا لازم است بگوییم که انواع مختلفی از لوله های فاضلاب نظیر لوله فاضلاب حمام، لوله فاضلاب دستشویی، لوله فاضلاب ظرفشویی یا روشویی، لوله فاضلاب کفشوی و … وجود دارد که هر یک ویژگی هایی دارند و به دلیل ماهیت خاص آنها دچار گرفتگی های خاصی می شوند. یعنی هر نوع لوله فاضلابی گرفتگی خاصی را دچار می شود. علتش هم این است که فاضلاب ورودی به داخل لوله ها متفاوت است. مثال فاضلاب سینک ظرفشویی معمولا کف، روغن، باقی مانده غذا، تفاله چای و … است که گرفتگی لوله ظرفشویی نیز از این جنس است.

 

چرا نباید برای باز کردن گرفتگی لوله از اسید استفاده کرد؟

بدترین روشی که بعضی ها در این مواقع انجام میدهند این است که سریع یک محلول لوله بازکنی یا اسید لوله میریزند که کار عاقلانه ای نیست. چون اولا درون لوله پر از آب است که با ریختن اسید، اسید رقیق و قدرت خود را از دست میدهد. اگر هم اثر کند به اندازه یک سوراخ کوچک باز و بعدا دوباره کیپ میشود.اگر لوله باز باشد و اسید ریخته شود، اسید با سرعت از لوله رد شده مجالی برای اثر گذاشتن ندارد. اسید در شتر گلو و اتصالات مانده و چسپ اتصالات را باز کردن و لوله به طبقه پایین آب خواهد داد و هزینه شما را چندین برابر خواهد کرد.پس به هیچ عنوان از اسید استفاده نکنید. اگر به این مشکلات برخورد کردید سریعا یک لوله بازکنی ماهر را خبر کرده تا لوله شما را با زدن فنر باز و حتما رسوب و چربی گیری کند تا حداقل شش هفت ماه ای از گرفتگی خلاص شوید.

 

 

ارتباط با ما
شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه صداقت
تماس با ما:۰۹۱۹۴۱۳۱۳۱۰

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه صداقت می‌باشد.